Woensdag 12 februari ontvangt IT-bedrijf EASI de titel van ambassadeur van de Trends Gazelles 2020 in de categorie ‘grote bedrijven in Waals-Brabant’. In totaal werden meer dan 200 bedrijven genomineerd. De beste van de regio ontvangt de titel "Ambassadeur van de Trends Gazellen 2020".

Gazelles 2020

Over de prijs

Elk jaar worden de Trends Gazellen genomineerd, eerst per provincie, dan per regio. Deze prijs wordt georganiseerd door de redactie van Trends en Trends Tendences en beloont bedrijven die snel groeien. De criteria om die groei te bepalen zijn: omzet, personeel en cashflow. De genomineerde bedrijven worden dan gerangschikt en het bedrijf met de meest opmerkelijke groei wordt dan beloond met de titel van ambassadeur. EASI onderscheidde zich van de andere genomineerden door haar sterke groei van de afgelopen vijf jaar en ontvangt hiervoor de titel van Ambassadeur voor de categorie grote bedrijven in Waals-Brabant.

Opmerkelijke groei beloond

Gezien de mooie resultaten van de afgelopen jaren is EASI bijzonder trots op deze titel.

Jean-François Herremans, CEO van EASI, legt uit: "Toen ik in 2001 bij EASI kwam, bestond het bedrijf nog maar twee jaar. Ik vroeg me toen echt af of ik wel bij dit kleine bedrijfje zou gaan werken. Vandaag zijn we Company of the Year 2019 en hebben we de ambitie om onze interne en externe ontwikkeling in de komende vijf jaar voort te zetten. Het is onze ambitie om verder te ontwikkelen en daarbij de sterke bedrijfscultuur die ons kenmerkt, te behouden.”

In 2025 wil EASI graag het aantal medewerkers verdubbelen, van 250 naar 500. Op zoek naar nieuwe profielen én nieuwe opportuniteiten zowel in binnen- en buitenland, breidt het bedrijf zich zowel in Wallonië als in Vlaanderen uit. Intussen zijn er in België kantoren in Leuven, Gent, Genk, Nijvel en Luik. Daarnaast heeft het ook al vier buitenlandse kantoren in Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland.

Inspiratie voor de groei

De mooie groeicijfers zouden niet mogelijk geweest zijn zonder onze mensen. “Zij zijn echt ons menselijke kapitaal,” zegt Jean-François. “Jezelf uitdagen, elk jaar een stap verder gaan en élke medewerker tot zijn of haar hoogte potentieel brengen: dat is de filosofie die diep geworteld is in het DNA van EASI. We hebben een mentaliteit ontwikkeld waarbij we ernaar streven om hogerop te gaan en voortdurend nieuwe mogelijkheden op te zoeken."