EASI heeft het Gold-label gekregen als erkenning voor het feit dat het gedurende vier opeenvolgende jaren het Best Managed Companies-label heeft behouden. Het Best Managed Companies-programma evalueert en toetst de strategie en het operationeel management van organisaties elk jaar aan een beproefd wereldwijd kader dat op vier pijlers rust: een duidelijke langetermijnstrategie, uitgebreide capaciteiten, een sterk engagement, en uitstekende financiële prestaties. Na een uitdagend jaar zijn vooral veerkracht, leiderschap en wendbaarheid door de onafhankelijke jury erkend.

BMC_Gold_image

Een sterk kader

De jury feliciteerde EASI met de algehele vooruitgang in het afgelopen jaar. De overgang van onze oprichter Salvatore Curaba, naar twee co-CEO's en een sterk managementteam is op een uitstekende manier afgerond. Ook benadrukten ze het feit dat EASI kan bouwen op sterke processen en beleidslijnen, maar dat onze organisatie wendbaar blijft in onzekere tijden. De jury wees ook op onze klantgerichte organisatie, de authentieke betrokkenheid van onze werknemers en onze sterke investeringen in onderzoek en ontwikkeling.

Erkenning

Zowel CEO's Jean-François Herremans als Thomas Van Eeckhout zijn vereerd dat EASI nu het 'gold' label ontvangt. "Voor het vierde jaar op rij erkend worden als Best Managed Company bevestigt dat we over sterke troeven beschikken om uitdagende tijden door te komen, en dat we in staat zijn om de wereld van morgen te omarmen", zegt CEO Thomas Van Eeckhout. Jean-François Herremans voegt hieraan toe: "Dit programma laat ons echt toe om onze visie, onze strategie en onze processen te evalueren volgens de hoogste normen. Het laat voortdurende waakzaamheid en discussies toe om ons uit te dagen het volgende niveau voor ons bedrijf te bereiken."

Schrijf je in of herbekijk het online event over het Best Managed Company label met Thomas hier.

Over Best Managed Companies

In 2017 lanceerde Deloitte Private Belgium Best Managed Companies in samenwerking met Econopolis, in 2019 vervoegd door de KU Leuven. Het programma heeft als doel begeleiding en erkenning te bieden aan Belgische privébedrijven die uitstekende resultaten behalen.

Het wereldwijd beproefde kader wordt gebruikt om hun leiderschapskwaliteiten en -praktijken te beoordelen op het vlak van strategie, capaciteiten, engagement en financiële prestaties. Bedrijven die aan het programma wensen deel te nemen, moeten een omzet van meer dan 10 miljoen euro hebben. Ze moeten minstens vijf jaar bestaan, meer dan 25 voltijdse werknemers hebben en een meerderheidsaandeel (> 60%) bezitten in handen van een Belgische ingezetene, persoon of entiteit. Het hoofdkantoor of een belangrijk beslissingscentrum van de onderneming moet in België gevestigd zijn en ze moeten volledig in orde zijn op juridisch, fiscaal en ethisch vlak.

Het Best Managed Companies-label moet een internationaal label worden voor kwaliteit en uitmuntendheid. Het programma werd 28 jaar geleden in Canada ontwikkeld en is intussen in meer dan 35 landen wereldwijd ingevoerd.