De redactie van Trends-Tendances en Trends beloont al 19 jaar de snelst groeiende bedrijven met de titel "Trends Gazelle". Enkele maanden geleden ontving EASI de titel van Ambassadeur in de categorie grote bedrijven in de provincie Waals-Brabant. Nu bevestigt EASI haar groei met de titel van Ambassadeur 2020 voor heel Wallonië.

JHER TEEC

"We zijn bijzonder trots op deze erkenning,” zegt CEO Thomas Van Eeckhout. “Tien jaar geleden waren we al eens genomineerd voor een Trends Gazelle in de categorie kleine bedrijven. Vandaag krijgen we deze prijs in de categorie Grote Bedrijven én voor het volledige Franstalige landsgedeelte. Het doet enorm veel plezier om te zien hoe ver we in al die jaren zijn gekomen.”

Technologie aan de top

Een belangrijke oorzaak van dit resultaat is het feit dat de technologische sector in ons land blijft groeien. Als IT-bedrijf kan ook EASI zo jaar na jaar knappe prestaties neerzetten. In 2018 bedroeg de jaarlijkse omzet 34 miljoen euro, dat is 14 miljoen euro meer dan de 20 miljoen omzet van 2014.

“Veel bedrijven moderniseren en gaan in een snel tempo door een digitale transformatie,” zegt Thomas Van Eeckhout. “We zien bij onze eigen klanten dat de komst van het virus deze trend alleen maar versterkt. De huidige situatie heeft de ogen van veel bedrijven en sectoren nog meer geopend voor de digitale mogelijkheden die een bedrijf als EASI hen kan bieden.”

Doelstellingen niet onder druk

Ondanks de ongeziene uitdagingen die de gezondheidscrisis met zich mee bracht, is EASI erin geslaagd om de impact op haar business te minimaliseren. Het IT-bedrijf onderstreept de groei met de aanwerving van bijna 30 nieuwe collega’s én de overname van telecomspeler ICT Architect in de afgelopen twee maanden.

“Een van de grote sterktes van ons bedrijf is het feit dat alle werknemers opportuniteiten zien in uitdagingen,” zegt Thomas Van Eeckhout. “Daarnaast hebben verschillende bedrijven hun aanwervingen stop gezet, wat betekent dat bijzonder getalenteerde profielen voor ons beschikbaar zijn. Hetzelfde geldt voor unieke samenwerkingen met nieuwe partners. We kijken positief naar de toekomst en dat loont.”

Internationale groei

EASI kijkt meer dan ooit, over de grens heen om haar ambitieuze plannen waar te maken. Op dit moment is het bedrijf al aanwezig in 5 verschillende landen. Vorig jaar kon het bedrijf met succes een lokale poot opstarten in Zwitserland. De combinatie van de juiste mensen op de juiste plaats met stabiele en innovatieve producten en services laat het bedrijf toe om haar maturiteit vandaag ook internationaal aan te tonen.