EASI is genomineerd als onderneming van het jaar 2019

EASI is officieel genomineerd als ‘Onderneming van het Jaar®’. Een unieke titel die unieke bedrijven in de kijker zet. De jury bekijkt verschillende factoren: groeipercentages, visie, uitdrukking van ondernemerschap, innovatie en toekomstperspectieven.

Grote prestaties

Dit jaar viert EASI haar 20-jarig bestaan met enkele grote prestaties. Het is dan ook een hele eer dat deze nominatie deze highlights in de picture zet.

• Dit jaar zijn we voor de vijfde keer op rij uitgeroepen tot Best Workplace in de categorie voor bedrijven met minder dan 500 werknemers.
  • We hebben 600 actieve klanten en 220 medewerkers in 7 kantoren in België, Frankrijk, Luxemburg en Nederland.
  • We versterkten onze groeiambities met 3 overnames in 5 jaar tijd, waarvan de laatste Into-IT was.
  • Met een omzet van 36.911.867,81 euro steeg de omzet van onze onderneming ten opzichte van vorig jaar met 16%. Als we dat vergelijken met de omzet in 2013 heeft EASI al een groei van 61% gerealiseerd.
  • Begin 2019 richtten we EASI Nederland op samen met Jacob Flik en Leo Oppenheimer.
  • We werden aandeelhouder van bedrijven in Spanje en Zwitserland.
  • Vandaag is één op de vier van onze medewerkers een aandeelhouder van het bedrijf.

Menselijke waarden

“De weg naar excellentie wordt gevoed door onze waarden,” zegt Salvatore Curaba, CEO van EASI. “Ik weet al sinds heel wat jaren dat het succes van een bedrijf komt van de medewerkers. Sinds de oprichting van EASI heb ik alles in het werk gesteld om de talenten en het potentieel van elke werknemer te ontwikkelen. Het is mijn DNA en het werd EASI's DNA.”

Jean-François Herremans, managing partner, vult aan. “Dat proces begint bij de aanwerving. Toegewijde gelukkige medewerkers zijn voor ons de sleutel naar ‘intrapreneurship’ en vooruitgang.”

Een plan voor de toekomst

“Naast geëngageerde medewerkers is ook goed bestuur en visie belangrijk,” zegt Thomas Van Eeckhout, managing partner. “Uitstekende organisatie is altijd ons handelsmerk geweest. Dat maakt we slim kunnen blijven inzetten, ook op nieuwe markten. Wat de toekomst betreft zijn we dan ook bijzonder ambitieus. We willen onze klantentevredenheid maximaliseren, onze activiteiten in Vlaanderen uitbreiden, de security-tak van onze onderneming verder ontwikkelen en internationaal blijven groeien.”

Over Onderneming van het jaar

‘Onderneming van het Jaar®’ is een initiatief van Ernst & Young in samenwerking met BNP Parisbas en De Tijd. ‘Onderneming van het Jaar®’ is een unieke bekroning die al even unieke bedrijven in de spotlight zet. Deze bedrijven verdienen dat niet alleen omdat hun cijfers bewijzen dat hun ondernemerschap vruchten afwerpt. Zij geven ook blijk van een gedurfde visie, deugdelijk bestuur, internationalisatie en geëngageerd teamwork. Zij zijn het mooiste bewijs dat ondernemen met durf en verbeelding in België nog steeds loont en inspireert.