Image_Datanews

Data News reikt EASI de eerste prijs uit in de categorie IT Services Company of the Year (Small & Medium). Onze CEO Thomas Van Eeckhout, nam namens het hele bedrijf deel aan de online ceremonie.

Mensen maken het verschil

'We zijn zeer vereerd om deze prijs te mogen ontvangen', zegt CEO Thomas Van Eeckhout. 'Als IT-bedrijf investeren we veel in de relatie met onze klanten. Maar de basis voor goede klant- en partnerrelaties ligt in het aantrekken van de juiste medewerkers.'

In zijn interview legt Thomas uit dat het imago dat EASI als werkgever koestert, het bedrijf in staat stelt om de beste profielen op de markt aan te trekken. Door nieuwkomers duidelijke perspectieven te bieden zodat ze hun carrière kunnen ontwikkelen, blijven ze gemotiveerd. Hierdoor blijven ze voor EASI werken, wat op zijn beurt de relatie met de klanten ten goede komt.

Continuïteit en stabiliteit

Voor Thomas Van Eeckhout onderscheiden twee elementen EASI van de concurrentie: continuïteit en stabiliteit. "Het behoud van onze medewerkers stelt ons in staat om onze klanten de zo gewaardeerde continuïteit en stabiliteit te bieden. Door deze twee elementen te combineren met onze expertise zijn we in staat om aan de specifieke behoeften van onze klanten tegemoet te komen als een betrouwbare partner.

EASI imponeerde de jury

EASI is erin geslaagd om de jury het meest te overtuigen in deze categorie, mede dankzij de sterke resultaten die het neerzet, de snelle groei, de gedurfde ambitie en enkele indrukwekkende nieuwe klantenreferenties. De jury had ook waardering voor de vele acquisities die EASI het afgelopen jaar heeft gedaan. Hierdoor is EASI nu in alle delen van het land goed vertegenwoordigd.

Voor EASI betekende de komst van Covid-19 ook kansen, zegt Thomas Van Eeckhout. 'Hoewel veel bedrijven hebben besloten hun rekruteringsproces op te schorten, hebben wij nét de kans aangegrepen om het beste talent dat momenteel op de markt beschikbaar is, aan te trekken.'

De lockdown heeft ook de ambities van EASI op het gebied van acquisities niet in de weg gestaan. "Zodra zich een marktopportuniteit aandient, aarzelen we niet om een overnameproces te starten. Voor ons is dit een manier om onze expertise en toegevoegde waarde voor onze klanten te verbreden", zegt Thomas Van Eeckhout. Hij zegt: "We zijn echter niet naïef, er is een economische recessie op komst en die zullen we zeker voelen. Toch blijven onze ambities en plannen voor de toekomst hetzelfde."