Easi ontvangt prestigieuze erkenning als 3de ‘Beste Werkgever van Europa’

Op donderdag 21 september 2023 vond de ceremonie van ‘Best Workplace Europe’ plaats, een wedstrijd van ‘Great Place to Work’ georganiseerd om de beste werkgevers in Europa in de schijnwerpers te zetten. Het Belgische IT-bedrijf Easi behaalde de 3de plaats en werd daarmee meteen de beste Belgische werkgever in de rangschikking.

Easi at Best Workplace Europe 2

Happiness at work

"We zijn erg verheugd om de 3de plaats in deze ranglijst in te nemen", legt Jean-François Herremans, co-CEO van Easi, uit. "Voor het vierde opeenvolgende jaar in de top-5 staan is een geweldige beloning voor alle energie die onze teams elke dag in hun werk steken. Onze medewerkers vormen de kern van succes en bij Easi handelen we naar onze waarden, zoals transparantie en erkenning. Dit zijn de sleutels tot ons succes. We streven ook naar de beste balans tussen prestaties en welzijn op het werk”, voegt hij eraan toe.

Beter doen in 2024?

"Hoewel we erg blij zijn met deze awards, blijven we niet op onze lauweren rusten”, vult Thomas Van Eeckhout, co-CEO van Easi, aan. “Ook in 2024 zullen we ons blijven inzetten om ervoor te zorgen dat onze werknemers over de best mogelijke omstandigheden beschikken om uit te blinken. Ons hr-model en onze dagelijkse inspanningen zijn gericht op het versterken van de performance van onze werknemers. Onze plaats op de Europese ranglijst is daarom een bevestiging van onze vastberadenheid om het elk jaar beter te doen”, besluit hij.

Management en engagement

Hieronder volgen enkele kerncijfers over de wederzijdse betrokkenheid tussen Easi en haar werknemers:

• "Het management toont oprechte interesse in mij als persoon, niet alleen als werknemer."
  • "Het management betrekt mensen bij beslissingen die hun baan of werkomgeving beïnvloeden."

97% van de medewerkers gaat ook akkoord met:

• “Mensen krijgen hier veel verantwoordelijkheid."
  • "Ik ben trots om anderen te vertellen dat ik hier werk."

Deze cijfers en statements weerspiegelen de bedrijfscultuur van Easi en hoe kernthema’s zoals management en engagement in de praktijk worden gebracht. De toewijding van Easi om uit te blinken als werkgever wordt verder onderstreept door haar consistente erkenning als "Beste Werkgever in België" sinds 2015.

Verdere cijfers zijn verkrijgbaar op verzoek.

Easi is een Belgisch IT-bedrijf dat sinds 1999 IT-diensten en software levert aan middelgrote en grote ondernemingen. Haar expertise ligt op het gebied van software, IT-infrastructuur, cloud en beveiligingsoplossingen. Easi richt zich op snelle implementatietijden en het leveren van toegevoegde waarde aan haar klanten. Ze biedt flexibele oplossingen aan bedrijven die op zoek zijn naar een nauwe samenwerking. Naast haar inzet om klanttevredenheid te waarborgen, hecht Easi veel waarde aan het welzijn van haar 500 werknemers. Easi wordt constant erkend vanwege haar uitstekende werkomgeving en is sinds 2015 elk jaar verkozen tot "Best Place to Work" in België.

Over Great Place to Work

Great Place to Work identificeert de beste werkomgevingen in Europa door de werkplekprogramma's van bedrijven te analyseren en meer dan 1,4 miljoen werknemers in verschillende landen te ondervragen over de belangrijkste factoren die een goede werkomgeving voor iedereen creëren. Om in aanmerking te komen, moeten bedrijven eerst in hun eigen land als uitmuntend worden bestempeld door op een of meer lijsten van de beste werkplekken in Europa te staan.