Leuven – De cloudoplossing van EASI, beste werkgever van België in 2015, 2016 en 2017, beschikt binnenkort over een tweede datacenter. Naast het eerste datacenter dat zich in Machelen bevindt, zal dit tweede datacenter in Gent gesitueerd zijn.

Cloud2be, de cloud-oplossing van EASI, bestaat nu vier jaar. Van bij het begin concentreert dit Leuvens bedrijf zich op middelgrote ondernemingen. De diensten die door EASI voorgesteld worden, bieden de klanten de mogelijkheid de beschikbaarheid van hun IT-infrastructuur grondig te verhogen door ze onder te brengen in een datacenter dat door professionele experten beheerd wordt.

« We gaan steeds verder »

Jean-Michel Block is Managing Partner bij EASI. Als verantwoordelijke voor het departement Infrastructuur & Cloud licht hij ons toe waarom hij voor een tweede datacenter gekozen heeft: « Gezien ons succes willen steeds grotere organisaties beroep doen op Cloud2be. Grotere organisaties betekent ook meer eisen, waardoor we verder en hoger beginnen kijken zijn. In 2016 hebben we daarom al enorm geïnvesteerd in een lokale redundantie. »

Meer dan 200 klanten

Meer dan 200 bedrijven maken momenteel gebruik van Cloud2be, of het nu gaat om de SaaS of de IaaS mogelijkheden. Toch is dat slechts het begin. De gemoduleerde en gestructureerde aanpak van EASI zorgt ervoor dat EASI vrij makkelijk een groei in aantal gebruikers kan opvangen.

“Onze sterke groeistrategie gaat ook in die richting. Voor 2017-2018 staat onze ISO27001 certificering op het menu alsook een volledige ontdubbeling van onze technische infrastructuur in twee datacenters. Om aan bepaalde normen te kunnen voldoen, moet er tussen onze twee datacenters een zekere fysieke afstand zijn. Daardoor waren al heel wat opties rond Brussel uitgesloten, aangezien ons eerste datacenter al in Machelen ligt.”, legt Jean-Michel Block uit.

Een groeistrategie naar Vlaanderen toe

De keuze viel uiteindelijk op het datacenter van Interoute, in Gent. Dit datacenter beantwoordt aan de strenge ISO27001-normen en is bovendien ook gelegen vlakbij de nieuwe kantoren van EASI in Gent. In geval van interventie in het datacenter zal EASI dus razendsnel ter plekke kunnen zijn.

Welke impact voor klanten?

IT wordt elke dag kritieker en kritieker. Klanten worden steeds veeleisender, in het bijzonder inzake security. Leveranciers en integratoren moeten zich daaraan aanpassen. Deze uitbreiding in Gent is dus vooral een initiatief van EASI om in de toekomst verder te kunnen blijven tegemoet komen aan de steeds groter wordende eisen van de klanten inzake databeveiliging.

Over EASI

EASI is een Belgisch IT-bedrijf dat al sinds 1999 state-of-the-art solutions biedt voor de mid-market. Zowel op het gebied van software en mobiele apps als van infrastructuur en cloud. EASI streeft naar korte implementatietrajecten en een hoge toegevoegde waarde voor zijn klanten. Flexibele oplossingen, voor bedrijven die een partner willen die dicht bij hen staat.

EASI besteedt ook veel aandacht aan het welzijn van zijn 170 medewerkers. EASI werd in 2015, 2016 en 2017 verkozen tot ‘Best Workplace’ in België.

Meer informatie : cloud2be.easi.net