IT-bedrijf Easi voor de 8ste keer verkozen tot Best Workplace

Tijdens de digitale ceremonie van het Vlerick Instituut is Easi is voor de 8ste keer op rij verkozen tot Best Workplace in de categorie kleine en middelgrote bedrijven. Easi kreeg de titel van Beste Werkgever van België na een evaluatie van haar werkgeversbeleid en op basis van de resultaten van het onderzoek dat bij haar medewerkers werd afgenomen.

“We komen uit twee bijzondere jaren, in ons geval ook gecombineerd met een bijzonder sterke groei. Deze mooie score bevestigt dat onze inspanningen om onze mensen centraal te stellen lonen,” zegt CEO Thomas Van Eeckhout. “Onze medewerkers zijn de sterren van ons bedrijf. Het is vandaag aan ons om hen in de bloemetjes te zetten. Zij maken allemaal elke dag op hun manier het verschil voor onze klanten. Het is onmogelijk om die inspanningen te onderwaarderen.”

body-gptw

97% tevredenheidsscore

Dat medewerkers trots zijn om bij Easi te werken mag blijken uit de survey. In totaal behaalt het bedrijf een tevredenheidsscore van 97% op de medewerkers enquête.

Dit is een leuke plek om te werken. 99%
Als je bij het bedrijf komt werken, word je welkom geheten. 100%
Mensen geven hier om elkaar.  99%
Ik ben er trots op anderen te vertellen dat ik hier werk. 98%
Iedereen krijgt de kans om special erkenning te krijgen. 97%

Ook het management krijgt mooie scores.

Management is benaderbaar, en makkelijk om mee te praten. 100%
Management toont oprechte interesse in mij als persoon, niet alleen als werknemer. 98%
De directie houdt me op de hoogte van belangrijke zaken en veranderingen. 100%
Management erkent eerlijke fouten als deel van het zakendoen. 98%
Management komt zijn beloften na en is eerlijke en ethisch in haar zakelijke praktijken. 99%

Diversiteit en Inclusie

Dit jaar is het bedrijf ook genomineerd voor de extra award ‘diversiteit en inclusie’. Iets waar het bedrijf fier op is. Het is logisch dat we hier op inzetten zegt HR manager Laurent Delime. “Wie zich goed voelt op het werk, is creatiever en meer gemotiveerd. Wij zetten in op Human Excellence. We zien verschillende perspectieven als de sleutel naar excellente en kwalitatieve service voor onze klanten. Hoe beter we erin slagen om de verschillen van onze medewerkers te aanvaarden en te ondersteunen, hoe beter we ze zullen kunnen benutten.”

Mensen worden hier eerlijk behandeld, ongeacht hun persoonlijke geaardheid of ras. 99%
Mensen worden hier eerlijke behandeld, ongeacht hun leeftijd of geslacht.  98%
Ik word hier als een volwaardig lid behandeld, ongeacht mijn functie.  98%
Ik kan hier volledig mezelf zijn. 96%

Gelijke groeikansen en psychologische ondersteuning

HR manager Laurent Delime spreekt daarom liever over inclusie. “Diversiteit is een containerbegrip. Het gaat over geslacht, etniciteit, leeftijd, opleiding, geaardheid, religie... en ga zo maar door. Wij willen dat iedereen zich binnen onze organisatie goed, gehoord en gesteund voelt. Gelijke groeikansen zijn de basis. In dat kader formuleren we actiepunten rond het aantrekken van kandidaten en het behouden van onze talenten. Door in te zetten op inclusie in verschillende fasen van de loopbaan werken we aan een omgeving waarin iedereen succesvol kan zijn.

Daarnaast hebben we sinds de start van de coronacrisis ook extra aandacht voor de mentale gezondheid van onze medewerkers. Dankzij de overschakeling naar een nieuwe partner voor onze hospitalisatieverzekering hebben onze medewerkers nu bijvoorbeeld gratis toegang tot een psycholoog.”

Over Great Place to Work

Great Place to Work® is de wereldwijde autoriteit op het gebied van organisatieculturen. Sinds 1992 hebben zij wereldwijd meer dan 100 miljoen werknemers ondervraagd en deze diepgaande inzichten gebruikt om te definiëren wat een organisatie een uitstekende werkomgeving maakt: vertrouwen. Great Place to Work helpt organisaties hun cultuur te kwantificeren en betere bedrijfsresultaten te behalen door voor alle medewerkers een werkomgeving te creëren waarin een hoge mate van vertrouwen heerst. Hun benchmarkgegevens worden gebruikt voor het erkennen van Great Place to Work-gecertificeerde™ organisaties en de Best Workplaces™ in meer dan 60 landen.