EASI_BestWorkplace

Great Place to Work heeft het IT-bedrijf EASI uitgeroepen tot Best Workplace in 2020. EASI krijgt deze award al voor de 6de keer op rij in de categorie bedrijven met minder dan 500 werknemers.

Dit jaar gaven 100% van de medewerkers aan te geloven dat het bedrijf een Great Place To Work is. Het afgelopen jaar introduceerde EASI ook cafetariaplan om nog meer tegemoet te komen aan de verschillende wensen van hun werknemers.

Award voor Connective Leadership

Daarnaast ontvangt EASI voor de eerste keer ook een extra award. Het gaat om de Connective Leadership Award. Deze award werd uitgereikt door prof. dr. Marion Debruyne van de Vlerick Business School. Als reden werd aangegeven dat werknemers EASI bijzonder hoge scores geven omdat het management hen in beslissingen betrekt en extra efforts op prijs stelt. De combinatie van bottom-up en top down management wordt met deze prijs beloond.

Buitengewone tijden

De impact van het coronavirus raakt alle bedrijven. Ook Great Places to Work. Moedige maatregelen zijn nodig om snel uit deze crisis te raken, zegt CEO Thomas Van Eeckhout. “Ook ons directiecomité heeft vorige week besloten dat al onze medewerkers sinds deze week vanop afstand werken. We hebben allemaal een verantwoordelijkheid als we de curve willen afvlakken.”

Cultuur van vertrouwen

EASI is een bijzonder waardengedreven onderneming. Ook vandaag merkt het bedrijf daarvan de impact. “Positiviteit is een van onze kernwaarden. Hoewel al onze medewerkers op dit moment van thuis uit moeten werken, merken we dat iedereen er alles aan doet om onze klanten zo goed mogelijk verder te helpen en de teams zo constructief mogelijk aan de slag gaan,” vertelt CEO Thomas Van Eeckhout.

“Bovendien geven we onze medewerkers van bij het begin veel vertrouwen. De kracht die uitgaat van zo’n positieve groep is enorm. Niemand wil geschonken vertrouwen beschamen en we merken net dat de sterke vertrouwenscultuur bij EASI het groepsgevoel op dit moment alleen maar versterkt.”

Groepsgevoel behouden

Als bedrijf zet EASI al jaren in op transparantie. Niet alleen maakt dat de opvolging van bepaalde projecten makkelijk als er iemand uitvalt door ziekte, het is voor onze werknemers ook een geruststelling, zegt Thomas. “Ze weten dat we hen dagelijks op de hoogte houden en we sturen hen ook regelmatig tips om het groepsgevoel te behouden. Het belang van goede, transparante communicatie naar, tussen en mét onze werknemers is cruciaal en kan niet onderschat worden. Het brengt rust in onzekere tijden.”

Positief blijven

Daarnaast heeft de CEO ook een algemene boodschap. Hij vraagt aan zijn netwerk, collega’s, klanten en partners om zoveel als mogelijk het bedrijfsleven verder te zetten, creatief te zijn en manieren te vinden om de begonnen projecten voort te zetten en zelfs om nieuwe projecten te starten. “Het is in dit soort situaties dat de technologie ons kan helpen,” zegt Thomas.

“We weten nog niet hoe lang deze situatie zal duren, maar onze economie kan zich geen collectieve vakantie van enkele weken veroorloven. Als Best Workplace hebben we daarom vertrouwen in ons gezamenlijk vermogen om ons aan te passen en om positief te blijven en we hopen dat dit aanstekelijk kan zijn voor anderen.”