Op dinsdag 21 september hield het Great Place to Work Instituut/Institute een ceremonie om de beste werkgevers in Europa te nomineren. EASI ontving hierbij de 4e plaats en behield zo zijn status als beste Belgische werkplek op Europees niveau in zijn categorie.

GPTW Europe

Op de goede weg

Jean-François Herremans en Thomas Van Eeckhout, beide CEOs van EASI, zijn verheugd met het resultaat. “We zijn zeer vereerd met deze erkenning. We laten allemaal een moeilijke periode achter ons en deze vierde plaats is het zoveelste bewijs dat we op de goede weg zitten en dat we het vertrouwen en respect van onze werknemers hebben weten te behouden. Het is dankzij hen dat we deze bijzondere periode zijn doorkomen zonder te veel impact op onze business,” vertelt Jean-François Herremans.

Ongewijzigd DNA

Nu de pandemie haar tweede jaar ingaat, beginnen we het licht aan het einde van de tunnel te zien. Hoewel de gezondheidscrisis geen al te grote impact heeft gehad op de resultaten van EASI, heeft het wel een aantal veranderingen teweeggebracht.

"Sinds het begin van de pandemie hebben wij een 130-tal nieuwe medewerkers aangeworven, we zijn blij dat we er zelfs in deze moeilijke periode in geslaagd zijn om de waarden door te geven die ons kenmerken en het DNA van onze onderneming in stand houden: transparantie, verantwoordelijkheid, positivisme en respect. Door trouw te blijven aan deze waarden, geloven we dat we steeds de juiste beslissingen kunnen nemen voor ons groeipad", voegt Thomas Van Eeckhout toe.

"We hadden de kans om 2 weken geleden samen te komen voor onze jaarlijkse ‘Recognition Trip’. Het was een waar plezier om te zien dat het DNA van ons bedrijf niet veranderd is en om dit moment samen te kunnen delen met onze collega's, of ze nu nieuw of een tijdje bij EASI werken", besluit Jean-François.

Internationale erkenning

Om de organisaties op de lijst van beste werkplekken in Europa te identificeren en te rangschikken, voert Great Place to Work enquêtes uit onder de werknemers van haar partnerorganisaties. Medewerkers, niet alleen managers, beantwoorden meer dan 60 vragen over hun gevoel van vertrouwen en welzijn, evenals hun perceptie van de cultuur op hun werkplaats. De programma's van Great Place to Work hebben invloed op meer dan een miljoen werknemers in meer dan 1.500 bedrijven in 36 landen over heel Europa. De beste daarvan zijn gerangschikt op nationaal niveau, en wij behoren met onze vierde plaats hiermee tot de top 150 van al deze landen.