Voor het negende opeenvolgende jaar heeft de Vlerick Business School in samenwerking met The Great Place To Work, de wereldwijde autoriteit op het gebied van organisatiecultuur, Easi uitgeroepen tot beste werkgever in België in de categorie kleine en middelgrote ondernemingen (KMO's). Dit is een onderscheiding voor het Belgische IT-bedrijf, dat het welzijn en de professionele ontwikkeling van zijn werknemers centraal stelt.

Elk jaar publiceren het Vlerick Instituut en The Great Place to Work een ranglijst van de "Beste Werkgevers in België". Concreet wordt onder werknemers van de deelnemende bedrijven een uitgebreide enquête gehouden om na te gaan hoe zij aankijken tegen de mate van vertrouwen, appreciatie en collegialiteit binnen hun bedrijf. De ranglijst is dus vooral gebaseerd op de mening van de werknemers. Ook dit jaar vinden we het IT-bedrijf Easi, voornamelijk gevestigd in Nijvel en Leuven, op de hoogste trede van het podium.

Een laatste overwinning in de categorie KMO's

Thomas & Jean-François

Easi kreeg de eerste plaats in deze categorie vanwege zijn 98% werknemerstevredenheid! Met 20 jaar ervaring onderscheidt dit Belgische bedrijf zich als leverancier van IT-oplossingen en -diensten voor middelgrote en grote ondernemingen. In totaal werken dagelijks meer dan 450 werknemers om de ongeveer 800 klanten die Easi momenteel heeft tevreden te stellen.

"2023 wordt een uitdagend jaar. We zijn blij dat we deze prestigieuze prijs opnieuw hebben gewonnen, maar het was de laatste keer in de categorie KMO's, aangezien we binnenkort de kaap van 500 werknemers zullen bereiken", legt Thomas Van Eeckhout, Co-CEO van Easi, uit. Het IT-bedrijf groeit inderdaad snel. Tussen 2021 en 2022 nam het in slechts tien maanden tijd vier bedrijven over, bedrijven die ze nu moet integreren in de interne structuren.

"Our employees are the backbone of our business”

End of year Drink Easi

Elke dag werkt Easi aan het welzijn van zijn werknemers en aan hun professionele ontwikkeling. "Dit resultaat bevestigt dat onze inspanningen om onze werknemers op de eerste plaats te zetten vruchten afwerpen", zegt Thomas Van Eeckhout. "We weten dat onze kansen om deze prijs voor de tiende keer te winnen kleiner zullen zijn dan andere jaren, omdat we in een hogere categorie zullen concurreren met grote bedrijven die goed in de ranking staan. Toch doen we vooral voor onze medewerkers mee aan deze wedstrijd, om onze waardering te tonen voor het werk dat zij dagelijks doen", voegt Jean-François Herremans, Co-CEO van Easi, toe. Deze onderscheiding getuigt ook van het wederzijdse vertrouwen tussen de werknemers van dit IT-bedrijf en hun management. Dit vertrouwen gaat nog verder dan deze ranglijst, want Easi stelt zijn werknemers in staat aandeelhouder van het bedrijf te worden. Vandaag de dag is 25% van hen al aandeelhouder! "Onze werknemers zijn de ruggengraat van ons bedrijf. Zij zijn de drijvende kracht achter ons succes. Elke dag investeren ze een beetje meer in onze klanten en hun collega's. We zijn trots op de bedrijfscultuur die we samen hebben weten op te bouwen en in stand te houden", besluit Jean-François Herremans.

Enkele kerncijfers van Easi

Zoals eerder uitgelegd, voeren het Vlerick Institute en The Great Place to Work een uitgebreid werknemersonderzoek uit bij de deelnemende bedrijven om een ranglijst op te stellen. Deze enquête geeft Easi de mogelijkheid om te weten te komen hoe hun medewerkers denken over verschillende interne aspecten. We hebben bijvoorbeeld geleerd dat :

• 98% van de werknemers vindt dat ze eerlijk worden behandeld wat betreft hun geslacht, leeftijd, ras en/of seksuele geaardheid.
  • 99% van hen gelooft ook dat het management bekwaam is om het bedrijf te leiden.
  • Ook vindt 90% van de werknemers dat zij een eerlijk deel van de winst van het bedrijf ontvangen.
  • Ten slotte vindt 91% van de werknemers dat zij worden aangemoedigd om hun privé- en beroepsleven in evenwicht te brengen.

Verdere cijfers zijn op verzoek verkrijgbaar.

Over Easi

Easi is een Belgisch IT-bedrijf dat sinds 1999 IT-diensten en software levert aan middelgrote en grote ondernemingen. De focus van Easi op software, ITinfrastructuur, cloud en security ligt op korte implementatietijden en hoge toegevoegde waarde voor haar klanten: flexibele oplossingen voor bedrijven die een partner dicht bij zich willen hebben. Easi hecht ook veel waarde aan het welzijn van zijn 450 werknemers.