"De Gouden tip van Ownership" : a book by Thomas Van Eeckhout

IT-bedrijf Easi is met meer dan honderd aandeelhouders actief in het bedrijf een voorloper in participatief ondernemerschap. Het model van shared ownership maakt deel uit van een bredere filosofie en die kan je niet op één A4’tje uitleggen: je kan er een volledig boek over schrijven.  Co-CEO Thomas Van Eeckhout dacht er ook zo over. Het resultaat, ‘De Gouden tip van Ownership’, is een managementboek dat een lans breekt voor participatief ondernemen, maar ook stilstaat bij het belang van consequent inzetten op cultuur en waarden.

‘De Gouden tip van Ownership’

In samenwerking met Lannoo Campus kwam het boek De Gouden tip van Ownership tot stand. Aan de hand van de historische achtergrond en bedrijfsstrategie vertelt Thomas Van Eeckhout het verhaal van Easi. Met de vijf menselijke basisbehoeften (erkenning, transparantie, vrijheid, vertrouwen en liefde) als leidraad wordt dieper ingezoomd op de unieke HR-aanpak, gesteund door sterke getuigenissen van collega’s. Ten slotte wil het boek met concrete tips en inzichten anderen inspireren en inzichten verschaffen die mogelijk kunnen leiden tot concrete verbeteringen in hun bedrijf.

Het boek is online verkrijgbaar via verschillende e-commercekanalen. Het gaat daarbij om de bekende verkoopkanalen zoals Bol en Fnac inclusief de websites van Lannoo en Lannoo Campus. De aankoopprijs bedraagt €34,95.

Over de auteur

Thomas Van Eeckhout staat samen met Jean-François Herremans aan het hoofd van Easi, een bedrijf dat IT-oplossingen en –diensten aanbiedt voor middelgrote en grote bedrijven. Thomas begon zijn carrière bij Easi als Internal Sales in 2006 en werd co-CEO in 2019. Hij geeft regelmatig keynotes over het participatieve bedrijfsmodel en de Easi-waarden.

Easi is een Belgisch IT-bedrijf dat sinds 1999 IT-diensten en software levert aan middelgrote en grote ondernemingen. De focus van Easi op software, IT-infrastructuur, cloud en security ligt op korte implementatietijden en hoge toegevoegde waarde voor haar klanten: flexibele oplossingen voor bedrijven die een partner dicht bij zich willen hebben. Easi hecht ook veel waarde aan het welzijn van zijn 500 werknemers.