Op donderdag 8 september 2022 heeft het Great Place to Work Institute een ceremonie gehouden om de beste werkgevers in Europa te bekronen. Het Belgische IT-bedrijf Easi behaalde de derde plaats en werd daarmee de beste Belgische werkgever in Europa. Dit is het derde jaar op rij dat Easi in de top 5 van beste werkgevers in Europa is gerangschikt.

GPTW Europe - TEEC + LDEL

De Covid-periode ligt definitief achter ons

Jean-François Herremans, CEO van Easi, zegt: "In het jaar 2022 is een groot aantal van onze medewerkers teruggekeerd naar onze verschillende locaties. Wij hebben alles in het werk gesteld om de banden met al onze collega's (opnieuw) aan te halen en een dynamiek en een bedrijfscultuur te herontdekken die voor hen het verschil maken. Sinds de opheffing van de gezondheidsvoorschriften hebben we nog meer de nadruk gelegd op interne evenementen om nieuwe medewerkers onder te dompelen in het DNA van Easi. Onze werknemers zijn de ruggengraat van ons bedrijf. Het is dankzij hun steun en inzet dat wij deze derde plaats hebben kunnen behalen.”

"Deze bekroning geeft veel voldoening en een grote erkenning voor ons model en alles wat we dagelijks doen om onze werknemers in staat te stellen uit te blinken in een werkomgeving van hoge kwaliteit. Wij concentreren ons bijvoorbeeld op de regionalisering van onze diensten. We willen kleinere kantoren creëren in het hele land, zodat onze consultants hun klanten in de regio kunnen bezoeken zonder al te ver te moeten reizen," voegt Thomas Van Eeckhout, ook CEO van Easi, eraan toe.

Een toppositie voor Easi in 2023?

Laurent Delime, Human Resources Director van Easi, voegt hieraan toe: "Ons doel is om op koers te blijven en de komende jaren een leidende positie in te nemen. Hoewel er nog veel uitdagingen voor ons liggen, zoals de strijd om talent, innovatie, groei, overnames en diversificatie van de werkplek, zien wij de toekomst met veel vertrouwen in elk van onze medewerkers tegemoet.”

Toegankelijk en open beheer

100% van de Easi werknemers vinden dat:

• Het management toegankelijk is en open staat voor dialoog
  • Nieuwe werknemers zich welkom voelen

99% van de Easi werknemers vinden dat:

• De werksfeer aangenaam is
  • De collega’s om elkaar geven

Deze statistieken weerspiegelen de bedrijfscultuur van Easi: Een aangename werksfeer gecombineerd met transparantie en actief luisteren.

Easi is een IT-bedrijf dat clouddiensten, beveiligingsoplossingen en software levert. Het bedrijf is al 8 keer op rij uitgeroepen tot beste werkgever in België in de categorie van minder dan 500 werknemers.

Over Great Place to Work

Great Place to Work identificeert de beste werkomgevingen in Europa door de werkplekprogramma's van bedrijven te analyseren en meer dan 1,4 miljoen werknemers in verschillende landen te ondervragen over de belangrijkste factoren die een goede werkomgeving voor iedereen creëren. Om in aanmerking te komen, moeten bedrijven eerst in hun eigen land als uitmuntend worden bestempeld door op een of meer lijsten van de beste werkplekken in Europa te staan.

Hierdoor staat Easi opnieuw bovenaan het podium van Europa's beste plaatsen om te werken.